ISO 9001 הינו תקן בינלאומי הכולל מערכת נהלים והנחיות עבודה להבטחת מערכת ניהול איכות יעילה בארגון, בכל תחום שהוא:
תעשיה, שירותים, היי-טק, מנהל ציבורי, חינוך, מזון, חקלאות, בנייה, תחבורה, תשתיות ועוד.
ISO 9001 מתמקד בראש ובראשונה ב"ניהול איכות" של השירות ו/או של המוצר, ומגדיר את הדרישות למערכת ניהול איכות.
ל IQC אקרדיטציה (הסמכה) בינלאומית לתקן ISO 9001:2015 מ RvA - גוף הסמכה ההולנדי.
ISO 9001:2015 הוא תקן המגדיר את הדרישות למערכת ניהול איכות בהן הארגון צריך לעמוד. הארגון צריך להוכיח את יכולתו לספק מוצרים העומדים בדרישות לקוח ודרישות תחיקתיות ישימות. שביעות רצון לקוח והשיפור המתמיד גם הם חלק מאבני היסוד של תקן ISO 9001:2015
בבסיס התקן ISO 9001:2015 עקרונות של ניהול האיכות: התמקדות בלקוח, מנהיגות, מעורבות ומחויבות עובדים, גישה תהליכית, שיפור, קבלת החלטות המבוססות על ראיות, ניהול יחסי גומלין.
הגרסה הראשונה של התקן התפרסמה בשנת 1987 מאז היו ארבעה עדכונים בשנים: 1994, 2000, 2008 ו-2015.
ISO 9001:2015 הינו תקן בינלאומי הכולל מערכת נהלים והנחיות עבודה להבטחת מערכת ניהול איכות יעילה בארגון, דרישות התקן הנן גנריות ונועדו לחול על כל הארגונים ללא קשר לסוג, גודל והמוצר המסופק לדוגמא: תעשיה, שירותים, היי-טק, מנהל ציבורי, חינוך, מזון, חקלאות, בנייה, תחבורה, תשתיות ועוד. התקן מתמקד בראש ובראשונה ב"ניהול איכות" של השירות ו/או של המוצר, ומגדיר את הדרישות למערכת ניהול איכות.
הלקוחות הם נשמת אפו של כל עסק, כדי לשמר לקוחות ולשמור אותם מרוצים - המוצר או השירות שלך חייב לעמוד בדרישות שלהם. התקן ISO 9001:2015 מספק מסגרת שיטתית לניהול התהליכים העסקיים שלך.
בכדי לענות על דרישות אלה, IQC מציעה הערכת מומחים מגוף צד שלישי, שיכול להעריך את מערכת ניהול שלך ולספק התעדה בינלאומית לתקן.